

Televízia nie je mŕtva a spotrebiče budú inteligentnejšie
Prinášame vám informácie o tom, ako je to vlastne s inteligentnými zariadeniami. Prekvapením môže byť napríklad trh s takými obyčajnými vecami ako elektrickými kanvicami, zubnými kefkami alebo napríklad hrebeňmi. Áno, všetky tieto veci sa predávajú dobre a sú inteligentné a budú sa predávať ešte lepšie. Vitajte tak v smart home, kde smart nie je len práčka alebo chladnička, ale aj doteraz obyčajná zubná kefka.
IFA 2017 – európsky veľtrh číslo 1 sa mení
IFA v Berlíne sa bude tento rok vyznačovať tým, že poskytne viac miesta pre jednotlivé značky. Prezentujúci dostanú viac priestoru pre svoje novinky. Mení sa trh, záujmy zákazníkov a tomu sa prispôsobujú aj výstaviská. Všetko bude logickejšie usporiadané v jednotlivých halách a roztriedené tak, aby ste inteligentné náramky nehľadali pri stánku s inteligentnými práčkami a mikrovlnkami. IFA Next v hale 26 je novinkou a nájdete tu startupy, výskum a vývoj alebo napríklad kľúčové prednášky. Medzi výstaviskom Messe Berlin a novinkou IFA Global Markets budú premávať v pravidelných taktoch autobusy. Časť Global Markets bude totiž iba pre obchodníkov a expertov vo svojej oblasti.
Domáce spotrebiče
Prognózy sú pozitívne, keď už nie je rast o desiatky percent, nech je aspoň rádovo o percentá. Takto sa prezentujú firmy a vytvárajú svoje prognózy. Segment domácich spotrebičov rastie posledných 7 rokov. Najviac stále rastú veľkokapacitné práčky a chladničky. Z toho majú radosť predovšetkým výrobcovia. Menej však už ekologickí aktivisti. Totiž veľké objemy, ktoré môžeme skladovať v chladničke, zároveň znamenajú veľké objemy potravín, ktoré potom končia v koši. Viacdverové chladničky sa objavujú čoraz viac. Je to zmena v koncepte a na výber niektorých špecifických potravín netreba otvárať celú chladničku. To znamená aj menej uniknutého tepla. Napriek všetkému, v oblasti konektivity, inovácií a celkových smart riešení zatiaľ vyhrávajú práčky. Minulý rok sa ich predalo 7,5 milióna. Je otázkou času, kedy sa budú objavovať inteligentné rúry s automatickými režimami a funkcionalitou navyše. Napríklad len za minulý rok sa 70 % všetkých inteligentných mrazničiek predalo v Číne. No ale aby sme neboli len v kuchyni a kúpeľni. Svoj raketový vzostup zaznamenáva aj segment vysávačov, špeciálne robotické alebo tyčové s vlastným akumulátorom. A jednoznačne dominujú vysáče s energetickým štítkom triedy A. Tých sa predalo takmer 60 % z celkového portfólia vysávačov. Nárast zaznamenáva aj predaj automatických kávovarov alebo iných strojov na kávu, tzv. presso strojov. Elektrické kanvice sú ďalší segment, ktorý rastie, a to najmä v Číne.
Situácia na trhu s televízormi
Trh v oblasti TV je už vyzretý a dalo by sa povedať, že naplnený. Jednoducho, tieto zariadenia už máme a je to skôr o tom, kedy ich vymeníme za iné alebo pridáme ďalšie k tým, ktoré už doma máme. Trend súčasnosti je mať TV vo viacerých miestnostiach. Neraz to nie je len o televízore, ale o celom TV sete, teda aj so set-top-boxom alebo pridruženými zariadeniami.
Ľudia si chcú kupovať TV do detskej izby, do kuchyne atď. Väčšinou sa TV presúva z obývačky do inej miestnosti. Rastie dopyt po čo najväčších uhlopriečkach. Potenciál majú TV s väčšou obrazovkou, a to zhruba s uhlopriečkou okolo 60 palcov. Takisto bude rásť počet predaných TV so 4K/UHD rozlíšením. Zaujímavé je, že podľa prieskumu je sledovanie lineárnej televízie (toho, čo vysielajú televízne stanice) na poklese, a to o 5 % medziročne v porovnaní rokov 2014 a 2015. To nie je tak veľa ako sa neustále hovorí a klasická televízia určite nekončí. V ďalšom roku by mali byť najpredávanejšie TV veľkosti od 50 palcov vyššie.
Podobné články

Umelá inteligencia v celej domácnosti zlepšuje život

Acer Swift Air 16: Ľahký ako pierko a pritom 16-palcový displej. Koľko stojí?

Na Slovensko príde nový predajca spotrebnej elektroniky. Čo všetko ponúkne?
